BMW Group официално обяви, че през 2028 г. ще стартира серийното производство на своята трето поколение водородна горивна клетка в завода си в Щайер, Австрия. Това е ключова стъпка в стратегията на компанията за развитие на алтернативни задвижващи системи и разширяване на портфолиото отвъд класическите електромобили.
Какво е новото?
Новата система е:
- с 25% по-компактна и с по-висока енергийна плътност;
- по-ефективна, което означава по-дълъг пробег и по-нисък разход на енергия;
- интегрирана така, че да може лесно да се внедри в бъдещи автомобилни платформи на BMW.
Прототипи и подготовка
В момента в центровете на BMW в Мюнхен и Щайер се изграждат прототипи, чрез които се валидират производствените процеси, качеството и интеграцията в автомобилите.
Заводът в Ландсхут ще произвежда ключови компоненти, включително управлението „BMW Energy Master“, което контролира напрежението от 400 до 800 волта. Първите прототипи ще бъдат сглобени в Динголфинг през 2026 г.
Партньорството с Toyota
BMW и Toyota продължават дългогодишното си сътрудничество в областта на водородните технологии. Двете компании ще разработват заедно новото задвижване, като всяка ще запази своята индивидуалност в моделите.
Защо е важно?
С нарастващия натиск за намаляване на емисиите, водородът се разглежда като алтернативен и допълващ вариант към електрическата мобилност. Той предлага бързо зареждане и висока енергийна плътност, което го прави особено подходящ за дълги пътувания и по-големи превозни средства.
BMW ясно показва, че вярва във „технологична отвореност“ – развитие както на батерийни електромобили, така и на водородни решения.
Докато BMW подготвя бъдещето на водородните автомобили, вие можете да откриете комфорт и надеждност още днес с нашите коли под наем в България.




